jag är ringbäraren

jag är ringbäraren, frodo baggins i sagan om ringen-trilogin. jag är en glad och naiv prick. och ringen jag har runt halsen är min börda som jag måste bära. till jag förstört den? kanske. jag kanske inte går barfota på stenar, i skogar. jag behöver inte svälta, endast äta lembasbröd eller handskas med gollum eller svarta ryttare. men jag är fortfarande frodo baggins. för jag känner något som är omöjligt att veta innan man tagit ringen över sin hals, prövat den på sitt finger; mörkret tar mig med.


Kommentarer
Postat av: A

Du är inte ensam. Jag finns alltid här. Vi skingrar mörkret, tillsammans.

2010-08-01 @ 20:24:16
Postat av: mia

och jag, pippin, den alkoholiserade nikotinisten finns alltid vid din sida.

2010-08-02 @ 19:13:58
Postat av: isabaskiluskel

gud vad fint skrivet, nea. ochh som flickorna över, finns jag också alltid här för dig <3

2010-08-03 @ 02:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0