att säga åt sig själv: nu slutar du vara en mes

jobbångesten går i en ljuvlig berg-och dalbana. det är bra, sen är det dåligt, så är det bra och sen dåligt. nu bestämmer jag mig: sluta vara en mes.
jag gör vad jag kan, så är det bara. hade ett samtal med min mamma i köket. hon säger: vi är sånna. vi vill att allt ska vara bra hela tiden. jag fyller på med: vi tar åt oss för mycket.
nu ska jag försöka rycka på axlarna och försöka lämna jobbet när jag stiger ut från snurrdörren vid rondo.
framöver ska jag dessutom vara sparsam med pengar och planera min ekonomi in i minsta detalj, powerwalka och göra mig redo inför en möjlig flytt om några veckor/månader.
nu slutar jag vara en mes och växer upp några procent till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0