kaffe

sju stycken idéer hade landat i min tillvaro. appropå tillvaro så köpte jag böcker på bokmässan, jag tyckte jag gjorde fantastiska val. en hette Mumin och tillvarons gåta. den jag påbörjat heter Muminpappans memoarer och påminner mig om morfar. jag skrev det i ett brev till honom och mormor igår. tänkte att jag ska skicka det så snart jag får tid. det är fint att brevväxla lite sådär oregelbundet med sina morföräldrar trots att jag hade kunnat se deras hus här hemmifrån om det inte vore för ett hus och ett träd som bestämt ställt sig i vägen.
jag skriver min text och den handlar om ett barn som aldrig fick leva. och om ödet, att om han hade levt nu hade jag inte gjort det. sådant som får en att fundera väldigt mycket ibland och det är hela grunden till att jag tror så innerligt på ödet.
dricker kaffe, ska ta en till kopp. tycker att snabbkaffe är förvånansvärt gott. ska in till ärenden och sen jobba om några timmar. trivs ganska bra med det just nu, även om det varit jobbigt och kanske blir värre. jag ska sätta på mig mitt bästa, säljande leende idag (har jag ett sådant?)
frustrerande att jag inte får till min text. plötsligt blir det svårare när man vet att andra ska läsa den. allt tar stopp och jag kan knappt ens läsa igenom den. jag vill så gärna att det inte blir något alls, nästan. ibland får man skärpa sig. ibland krockar saker man vill med andra saker man inte vill och då får man övertyga sig om att man vill det där man vill. JAG VILL DET HÄR!
kaffet är kallt, måste göra nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0